اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| میزان آمادگی وزارت ارتباطات برای پذیرایی از زائران اربعین

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار بررسی آمادگی مسؤولان برای راهپیمایی اربعین بودند که این موضوع درفعالیت‌های وزارت ارتباطات بررسی شد.

فارس من| میزان آمادگی وزارت ارتباطات برای پذیرایی از زائران اربعین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سرانجام روزهایی رسید که عاشقان زیارت اباعبدالله الحسین با پای پیاده برای حضور در کربلای معلی، رنج و سختی راهپیمایی را به جان می خرند. ایجاد امکانات و تسهیلات برای حضور حداکثری مردم از وظایفی است که نهادهای مختلف دولتی باید برای تحقق آن تلاش کنند.

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» از  دو ماه قبل سوژه ای را به ثبت رسانند که به موضوع ایجاد زیرساخت های لازم برای راهپیمایی اربعین مربوط بود. این مخاطبان اعلام کردند:« از مسؤولان انتظار می رود تمام اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند. امیدوارم مسؤولان با پیش بینی های لازم همانند گذشته دچار غافلگیری نشوند و یک بار هم که شده کار خود را درست انجام دهند.»

یکی از موضوعات مهم در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا ایجاد ارتباط تلفنی و اینترنتی است. ازدحام جمعیت، امکان گم شدن و جدا شدن زائران از یکدیگر و نگرانی خانواده و بستگان به دلیل بی اطلاعی از وضعیت زائر و دلایلی از این دست موجب می شود تا وزارت ارتباطات و فناوری از چند ماه پیش از برگزاری این مراسم بزرگ برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم اقدام کند.

زائران نگران دریافت گذرنامه و برگه تردد نباشند

نخستین گام برای حضور در این مراسم، دریافت پاسپورت یا برگه تردد است، افرادی که هنوز برای دریافت گذرنامه اقدام نکردند، نگرانی از بابت این موضوع نداشته باشند.

حسین نعمتی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: تمامی تسهیلات برای حضور مردم در راهپیمایی اربعین ارائه شده و دفاتر پستی نیز به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه، باجه های پستی به صورت دو شیفت به مردم خدمات رسانی می کنند، رایزنی با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه داشتیم تا بتوان در مرز ایران و عراق هم گذرنامه و برگه تردد را به زائران ارائه دهیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست  اضافه کرد: با وجود اینکه گذرنامه در مرز هم به زائران داده می‌شود اما بهتر است که زائران دریافت گذرنامه را به لحظه آخر موکول نکنند و هرچه سریع‌تر لوازم حضور در این راهپیمایی را فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم از بابت گذرنامه و برگ تردد نگرانی نداشته باشند چون این موضوع با تعامل پست و ناجا به طور کامل حل شده است.

تلاش رگولاتوری برای پوشش دهی ارتباطی

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش سایت‌های مخابراتی در مرز ایران و عراق گفت: علاوه بر افزایش سایت‌های مخابراتی در مرزهای ایران و عراق، وای فای رایگان نیز در اختیار زائران قرار دارد و برای پوشش دهی مناسب اینترنت با اپراتورهای عراقی مذاکره کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: پیش از این با رگولاتوری عراق مذاکراتی انجام شد که منجر به کاهش نرخ تعرفه ها شد و توانستیم حدود ۶۰۰ تومان  از مبلغ تعرفه‌ها کم کنیم.

علاوه بر افزایش سایت‌های مخابراتی در مرزهای ایران و عراق، وای فای رایگان نیز در اختیار زائران قرار دارد و برای پوشش دهی مناسب اینترنت با اپراتورهای عراقی مذاکره کردیم.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: اختلالات کوتاه مدتی درمرزها بهوجود آمد که این اختلالات در کمتر از چند ساعت حل شده و زیرساخت های لازم برای ارتباط مناسب زوار فراهم شده است.

اپلیکیشن‌هایی برای گم شدگان در مسیر نجف به کربلا

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره فعالیت‌های این سازمان برای ارتقای خدمت رسانی به زائران گفت: علاوه بر برگزاری رویداد حمایت از اپلیکیشن های اربعینی، توانستیم  تعدادی از اپلیکیشن‌ها را برای فعالیت در اربعین حمایت و معرفی کنیم.

کد دستوری USSD نیز وجوددارد که زائران می توانند با شماره‌گیری #۵۰۰*۵۰۰*  از وضعیت و موقعیت همسفران مطلع و یا موقعیت خود را به دوستان ارسال کنند.

وی ادامه داد: همچنین،کد دستوری USSD نیز وجوددارد که زائران می‌توانند با شماره‌گیری #۵۰۰*۵۰۰*  از وضعیت و موقعیت همسفران مطلع یا موقعیت خود را به دوستان ارسال کنند.

ناظمی تأکید کرد: اپلیکیشن‌های معرفی شده توسط این سازمان کاملا مورد آزمایش قرار گرفتند و مردم می توانند با استفاده از این اپلیکیشن‌ها به راحتی اشخاص گمشده یا موکب های مورد نظر خود را پیدا کنند.

بر اساس آنچه گفته شد، آمادگی نسبی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پذیرایی از زوار وجود دارد اما این موضوع اهمیت دارد که زائران پس از حضور در این مراسم از ارتباطات راضی باشند و البته نقاط ضعف و قوت پوشش دهی ارتباطی امسال را بیان کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول